dilluns, de juliol 10, 2017

Gorg del Moli (Garrotxa) 24/06/2017

Dissabte 24/6 de camí a Camprodon per passar el cap de setmana i participar en el Trail d'Ulldeter, aprofitem per buscar un gorg per la garrotxa i anar a fer un banyet en aquest dies calorosos a més de descobrir llocs nous. Tampoc era anar a descobrir un gorg nou, ja que quan vaig fer, el 2015, la Marató de muntanya "romànic extrem" vaig descobrir un gran gorg quan corríem. Des d'aquell dia sempre havia pensant que calia tornar i fer una banyet. Amb el track de la cursa i la visita a la gran web de gorgs https://gorguesgarrotxa.blogspot.com.es/ vaig trobar que el gorg era conegut amb el nom de "Gorg del moli" i que des de Sant Salvador de Bianya es podia accedir.

Així que dissabte 24/06 arribem al petit poble, de Sant Salvador de Bianya, les quatre cases del poble i la seva església ja mereixen un petita visita. Aparquem a l'entrada del poble i sortim cap l’església, fer la volta per les 4 cases i baixar un altre cop cap a la carretera antiga que uneix la Garrotxa i el Ripollès, la travessem per anar a buscar la pista que des de Sant Salvador de Bianya va a la via Romana de capsacosta. Seguim la pista fins trobar el corriol a ma dreta que va cap a la Via Romana i esta marcat amb un petit rètol. Seguim el corriol i arribem a un tram de la via Romana.

Queda pendent fer una excursió per la Via Romana fins a Sant Pau de Seguries.

Busquem un petit corriol que surt darrera d'una construcció que ens trobem davant del camí. Deixem la Via Romana i comencem a baixar seguint el corriol que va cap a la carretera nova del túnels, algun punt de color blau que es veu poc. Quan arribem al costat de la carretera busquem el pas soterrat, gran canonada, per on travessem la carretera. Sortim a l'altra costat de la carretera i seguim el camí amb alguna marca blava i amb vegetació. el corriol poc a poc es va obrint i acaba sortint a uns camps. Hem de seguir la mateixa direcció que portem i travessar els camps fins el seu extrem i anar a buscar un corriol que surt al final de camp a l'esquerra d'una pista on hi ha un tub groc, que marca el recorregut dels tubs de gas. Un cop trobat el corriol baixem per ell ja fins al fons de la vall per arribar fins el Gorg del Moli.

Abans d'arribar el Gorg, ens trobem amb les primeres construccions abandonades del que era la instal·lació del Moli. Després del gran edifici, mig tapat per la vegetació. Sota les quatre parets que queden i seguint el camí ens trobem amb el gorg on fem un banyet i gaudint d'aquest racó. Aigua freda però abundant. Després d'un bon bany, tornem cap al poble pel mateix camí que hem fet. Una bona excursió per un mati calorós.