dimecres, de juliol 12, 2017

Volta pel Matagalls (22/06/2017)

Dijous 22/6/2017 tenia un dia de festa i decideixo anar a fer desnivell pel Montseny. Volia fer una circular i vaig triar anar fins a Sant Bernat per pujar el Matagalls i baixar cap a Sant Marçal i tornar a Sant Bernat per alguns dels camins i pistes que baixen.

Així que de bon matí cap ja soc a Sant Bernat, agafo motxilla, aigua i cap amunt. Primer un tram de camí que es pot córrer. Pistes i corriols fins torbar un corriol que puja ja sense treva. Segueixo les fites i el camí més fresat que guanya alçada.

Fa un temps vaig fer aquest camí amb la Marta, la Gemma i en Floc. Sempre es bo conèixer el recorregut i saber el que queda.

Arribo fins el Pla de Safagella, una zona plana plena de falgueres on el camí donar uns metres de treva abans de començar el tram més vertical que porta fins el Puig Sacreu 1626m. Fins i tot algun tram de petita i molt fàcil grimpada fa el camí més divertit. Des del Dalt del Puig segueixo la carena fins el coll de l’Home mort des d’on veig el cim del Matagalls. Arribo al cim del Matagalls, fotos, aigua i torno cap el coll de l’Home mort per baixar pel camí de Sant Marçal.

Baixo prou be i descansat fins el coll de sant Marçal. Pel temps que porto decideixo baixar seguint el camí que va resseguint la Tordera. Baixo per pistes i corriols fins el càmping les illes i segueixo baixant per la carretera fins trobar la carretera principal que puja un altre cop fins a Sant Bernat. En vaig passar un camí que t’estalvia els trams de carretera.

Un bonica volta on pots aprofitar per visitar i banyar-te els gorgs que fa la Tordera en els trams sota el càmping les Illes. Jo vaig voler baixar però només vaig fer un petit tram.

Al final gairabe 17km i 1000m positius (2000 acumulats) en va sortir un bon entrenament.

Ruta GPS:








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada