diumenge, de juliol 16, 2017

Trail Fonts Montseny (Viladrau) 31km 1900+ (01/07/2017)

Durant la setmana buscava i pensava on podia fer una tirada llarga abans de l'Epic Buff Trail, volia fer una tirada llarga i amb desnivell. La primera intenció era pujar a Nuria, però en feia una mica de mandra la quilometrada per pujar i baixar el mateix dia. Així que mirant calendaris de curses i web vaig trobar que dissabte feien el Trail Fonts del Montseny i que encara hi havia places, com en els vells temps que et podies apuntar a ultima hora, a la cursa llarga de 30km i 3800 acumulats. Així que després d'encaixar l'arquitectura familiar faig inscripció i dissabte 1 a les 7h en planto a Viladrau.

Al arribar vaig a buscar el dorsal i quan soc a la furgo esmorzant, en trobo amb l'Ot que feia molts de temps que no veia i petem la xerrada al mateix temps que en preparo. Ell fa la cursa curta. Just de temps, surto cap a la sortida, al entra al parc tancat trobo a la Maria i el seu xicot comentem també la jugada i els propers reptes i cap al mig dels corredors per espera el senyal de combat.

Estudiant el perfil veig que els primers 5/6 quilometres son corredors i després comença la pujada. La intenció és sortir ràpid però tampoc a tope, de la mateixa manera que la meva intenció es fer més un entrenament que una cursa. Però un cop estes dins del calaix de sortida, amb el dorsal tot canvia. Sortim i vaig a bon ritma, vaig mirant el rellotge cada cop que pita el quilòmetre i veig que mantinc una velocitat per sota de 5 min/km els primers 5 quilometres. En trobo prou be i les sensacions son bones. Començo la pujada i vaig fent a bon ritma, la primera pujada fins els 10km la faig prou be i amb prou bona pota. Això en permet poder deixar-me anar en la primera baixada tècnica que trobem abans d'arribar al segon avituallament, en el quilòmetre 16.3.

Des del segon avituallament toca fer un llarg tram d'un pista en pujada on no deixo de córrer ja que el seu desnivell ho permet fins arribar a la part on començo a pujar, camí del punt més alt de recorregut a tocar al cim del Matagalls. Veig que vaig prou be a la pujada i que arribo prou sencer dalt de tot al quilòmetre 16.5. Amb les cames prou be en llenço cap baix per un bon prat i passat per la font del matagalls, un petit tram pla abans de la baixada tècnica que en porta fins el tercer avituallament en el quilòmetre 19. la baixada amb trams tècnics i verticals es fa molt divertida i rapida on cal anar amb tots els sentits. Conec la zona, ja que per aquí vàrem baixar amb la Marta en un excursió que vàrem fer al Matagalls des de prop de Viladrau. Al control menjo i cap amunt, ser que son 2km de pujada durs i sense treva. Tornar a posar el xip de pujada i vaig fent al meu ritme sense pensar en la gent que en passa. Ser que un cop dalt d'aquesta pujada toca 10 quilometres de baixada i si conservo la pota i el dipòsit de benzina, puc recuperar molt més temps que si pujo gas a fons ara i cremo tot. Així que un cop a dalt, en deixo anar i baixo allargant la pota i a un bon ritma. Avanço algun corredor que m'he aviat passat en la pujada i arribo al penúltim avituallament i on ens trobem els últims corredors de la cursa curta. Gairebé no paro i segueixo avall a un bon ritme, miro el rellotge i veig que vaig prou be i no deixo d'avançar els corredors que durant la pujada m'havien passat. La pista és fa llarga i durilla anant gas a fons. Arribo al quilòmetre 29, a l’últim avituallament i aquí no paro pensant que ja estem. Des d’aquí en toca prémer fort el cul perquè aquest darrers quilometres es fan molt llargs. Entre el bosc veig que ja som entrant al poble de Viladrau i entrem en l'asfalt i en poc metres som davant de l’última pujada, un tram d'escales que et fan buidar el dipòsit fins entra a la meta amb un temps de 4:14:00 i el 55 de la general. A l'entrada en trobo l'Ot que ha fet la cursa curta i esperava la meva arribada, seguim petant la xerrada una estona i després de menjar i recuperar forces ens anem a la piscina del poble, ja que a les dutxes no hi ha aigua calenta i fet pel fet anem a la piscina municipal que és gratis pels corredors/es.

Bona cursa, una bona organització, un circuit dur i amb bons trams tècnics com mola. Una cursa per posar al calendari.