dimarts, d’octubre 21, 2014

II X Trail de Sant Mateu 20.6km i 2300m Acumulats

Diumenge cap a Premia de Dalt, a corre la XTrail de Sant Mateu, l'any passat vaig fer la cursa de 11km i aquest any vaig anar a fer la mitja marató. Cursa prop de casa i cursa que ja mirant el perfil pintava un puja baixa constant. Com la cursa no surt fins les 9 no cal matinar i sense gaire presa vaig cap a Premia, arribo, busco aparcament, tot una aventura a Premia i cap a recollir el dorsal. Faig més cua que normalment, intento veure la sortida de la Marató però el temps estira a sobre i vaig cap al cotxe a canviar-me i arribo amb només un minut per donar la sortida. 
 Pel perfil i pel que coneixia del circuit de 11km de l'any passat, la meva intenció era anar mantenint un bon ritma constant en tot el recorregut. Sortim i com els primers carrers fan baixada em deixo anar a bon ritma pels carrers de Premia, fem una volta de poc més d'un quilometres i entrem en els primers trams de pista. El primer quilometra el faig a 4:07 min. Veig que tothom va molt i molt ràpid, sembla un 10.000 i no una mitja de muntanya. Arribem a les primeres rampes importants i baixo el ritma. Vaig fent sense caminar a les pujades i fent la goma amb un grup de corredors. Primera pujada i cap baix, amunt i pujar fins el primer avituallament, aigua i seguim per la un pista ampla fins trobar la primera baixada important, primer per pista i després per corriols. A les baixades vaig a tope i molt be. amb molt bones sensacions i gaudint molt. Pero quan començo a gaudir de la baixada torno a trobar una pujada fins a trobar-nos el segon avituallament. Miro el rellotge i veig que vaig be. Els avituallament cada dia paro menys!.

Després de l'avituallament inicio la baixada que és per una pista molt ampla i transitada, aquí una marxa més i fort cap a baix a bon ritma. Poc abans d'arribar el desviament i enfilar un altre pujada em prenc el gel per tenir un pel més de gas per aquest segon tram de circuit. La pujada és per un corriol amb molta ombra, que fa que la pujada sigui molt agradable ja que fa molta calor, el corriol esta molt trinxat i erosionat i fa difícil anar a un ritma constant, vaig pujant i pujant amb alguns trams plans que ens porta fins el punt més alt de la cursa i sense descans tornem a una baixada ràpida i trepidant per corriols que deixar corre bastant fins arribar al tercer avituallament. Em trobo molt be i amb moltes ganes, intento pujar una marxar més per acabar els darreres 7 quilometres a tope. A les pujades vaig a ritma suau, però constant sense caminar i a les baixades vaig a fons! Faig la penúltima pujada fins arribar on coincidim amb els corredors de la cursa de 12km. El primer tram que compartim és per una pista que ens permet avançar-los be, tot i que quan iniciem la primera baixada per un corriols ens trobem amb un bon tapat que fan els de la cursa de 12km que van molt més lents que nosaltres.
Baixem fins la Font intentant avançar el màxim de gent possible i des d'aquí seguim a un ritma viu per un terreny molt més corredor amb algunes petites rampes que ens porten fins a dalt de la darrera pujada i últim avituallament. Aquí arribem un grup de cinc corredors de la mitja que hem anat junts els darrers quilometres. Agafo només un got d'Isostar, busco aigua per refredar el cap, però no trobo i baixo ràpid! Tiro avall ja que ser que queda molt poc per l'arribar, un dels cinc corredors baixar més ràpid i es col·loca davant meu, ell va molt be per les pistes però en els trams més tècnic li retallo distancia a l'hora que deixo enrera la resta de corredors. La baixada anem molt ràpids i segueix sent un pel molest trobar-nos corredors de la cursa de 12km que van a un ritma inferior al nostre. Arribem els carrers del poble i no puc atrapar el corredor que duc davant, el paio en l'asfalt va molt més ràpid que jo i en aquest últims metres em pilla un dels corredors que he portat enganxat els darrers quilometres i que em diu que l'he fet de molt bona llebre. Els últims metres faig un sprint per que no em deixi enrera i entrem junts a Meta, amb molt bon rotllo ens saludem els 5 corredors que entrem gairebé junts. Hem gaudit molt dels últims quilometres. Una cursa molt guapa, que tot i dir que eren 850m de desnivell positiu em surten 1150m. On he trobat a faltar alguna cosa més de menjar els avituallaments (taronges) i aigua ja que només hi havia isotònic. 

El recorregut és guapo, un bon puja i baixar, amb baixades tècniques i pujades no massa exigents que et fan anar molt ràpid. Un circuit corredor. Això si, hagués estat molt be trobar menys tram de pista. Però content amb l'organització, el tracta rebut i la calidesa dels voluntaris. 

Propera parada al 9 de Novembre a la III Cursa de la Ratafia! Una cursa del mateix tipus, un pel més llarga i dura... Ens veiem!



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada