dijous, de setembre 25, 2014

Taga 2040, sisena participació. 26.3km 3800m acumulats

Sempre és especial tornar a Sant Joan de les Abadesses per corre la cursa del Taga, cursa que he fet ja sis cops i que mai et deixar indiferent i sobretot, tot i la duresa, sempre tens ganes de tornar.

Així que diumenge 21 pujava cap a Sant Joan amb el Marc, que el segueixo enganyant per venir a fer curses. Sortim de Calella cap a les 6:30h. Vaig dormit, ja que dissabte va se un dia llarg tant per la diada castellera com per la petita celebració en el concert de Txarango. Així que amb molta son arribem a Sant Joan. Recollim els dorsal i ens preparàvem per sortir abans de comentar la jugada amb el Xori.

La setmana anterior havíem pujat amb el Xori per entrenar bona part del recorregut, ja que en l'edició d'aquest any havien canviat el sentit de la part inferior del recorregut.

A l'arribada a la sortida tinc aquella barreja de sensacions de por i ganes de fer-ho be tot i que soc conscient que no arribo al 100%. Intento metal·litzar-me de sortir un pel més tranquil que sempre i arribar fins el segon avituallament amb prou gas per fer be els 2/3 de cursa que queden des de la collada de can camps. Sortim a un ritma ràpid, però no com sempre, el primer quilòmetre el faig a 4:55 i tinc la sensació que vaig lent. Tothom passa molt ràpid i freno per no seguir els ritmes dels que passen pel meu costat. Cada dia la gent corre més! Els primers 9km son corriols que poc a poc guanyant alçada però que permet corre en gairebé tot el seu recorregut. Te alguns bons trams de baixades que ajuden a mantenir un bon ritma. En alguna petita pujada tinc la sensació que vaig més lent que normalment, tot i que el cansament és igual o més que sempre. Arribo a la zona de fangs, abans de segon avituallament amb la sorpresa que hi ha molt menys que diumenge passat, pujo poc a poc fins a l'avituallament i aquí toca iniciar la part més dura de la cursa. Primer un petit tram de pujada pel mig del camp fins a la pista que puja poc a poc. M'obligo a corre fins arribar a la zona de la mina i des d'aquí seguim amunt per la zona d'escales. Un paret molt bonica i dura que faig a un bon ritma i on començo a tenir bones sensacions. Quan arribo a la cabana de dalt de tot d'escales i veien ja el cim del puig estela decideixo intentar fer una volta més del puny del gas per pujar el ritma. Les sensacions son bones i ser que ara, en el terreny tècnic que vindrà i els desnivells que queden, puc anar cada cop a més. Faig cim i cap baix per la carena tècnica que uneix el puig estela i la portella. Una baixada tècnica que baixo molt be i on començo a avançar gent, faig el petit tram de pla i de pujada fins Coma d'Olla i aquí ja em trobo amb els primers corredors que baixen ja cap a Sant Joan. Faig el segon tram de la baixada fins la portella i començo a corre amunt fins la part més dreta de la pujada del Taga. La pujada al Taga la faig prou be. Arribo dalt de tot enganxat a un grup de corredors, volto la creu i bec aigua i cap baix pel mateix camí de pujada. A poc metres del cim veig que el Marc puja darrera tot i que te problemes amb les rampes que pateix a les cames. Jo segueixo baixant guardant una mica, cal arribar amb prou cames dalt de tot de Coma d'Olla per fer els últims 8 quilometres prou ràpid per arribar a Sant Joan per sota del temps que vaig fer el 2012. Faig la petita baixada fins la portella i inicio la ultima gran pujada, ser que son pocs metres de desnivell i que és un bon lloc per tornar anar un pel més ràpid, pujo a bon ritma retallant distancies i amb prou cama per deixar-me anar avall des de la coma de l'olla.

Baixo ràpid pels trams més verticals i pel mig del bosc per un corriol molt i molt guapo que fa aquest tram molt emocionant. Arribo al penúltim avituallament i cap a baix. Aprofito la pista que porta fins a la collada de Can Camps per relaxar les cames. Arribo a can camps i ara toca baixar els darrers 6 quilometres fins a Sant Joan. Gas a fons per un corriol que sempre m'ha agradat molt. Baixo ràpid tot i que en un tram deixo passar a una noia que baixar com un llamp! Miro el rellotge i veig que puc baixar del temps que vaig fer 2012. Així que en l'ulitm quilòmetre i mig vaig a tope fins arribar a Sant Joan amb 3:34:41 pels 3:39:35 de l'any 2012. Arribo cansat i content de fer millor temps que l'anterior edició tot i que no estic en el millor moment.

Vaig a mira la classificació i veig que no hauré marcat be a l'arribada i no surto. Però com tampoc és molt important i jo estic molt content, no em queixo i per no sortir a la classificació. Al cap de poc arriba el Marc, comentem la jugada amb el Xori que aquest any estava més implicat a l'organització i cap a casa, que toca dinar de Festa Major! Avui amb un bon regust de boca d'haver fet un bona cursa i amb ganes de seguir amb els entrenaments! La propera Cursa el II Trail de Bisaura el proper 12 d'octubre, 20 km i poc mes de 900m de positius, un cursa per volar, esperem arribar be!







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada