dilluns, de maig 12, 2014

Un divendres de pont de Maig i dos excursions pel Solsonès.

Pont de Maig i cap al Solsonès, Dijous 2 de maig anem cap al Solsonès. Arribem a Sant Llorenç de Morunys, comprem pa i el mapa Alpina de la zona i cap al nostre primer objectiu, una excursió al Pedró del Quatre Batlles 2388m. Anem amb cotxe fins l'estació d'esquí del port del compte. Deixem la furgo a l'aparcament de al zona d'Estivella. Ens posem les botes i agafem la roba pel vent que fa i cap dalt seguint les indicacions del recorregut de raquetes de neu que hi ha marcat. Volem fer una volta circular per tots els cims més alts de la zona. El primer tram és per una pista que poc a poc guanya alçada i va direcció el Tossal de Estivella. La pista ens porta fins sota del primer cim i decidim pujar pel dret, una petita tartera, cap el cim del Tossal de l'Estivella 2337m, aquí ens adonem que fa molt de vent. Gaudim de les impressionants vistes de tot el Pirineu, Pedraforca, Montserrat... fa un dia assolellat tot i que és molt ventós, ens aturem darrera d'una petita caseta que hi ha prop del cim, per descansar i menjar alguna cosa. Després, anem per l'ampla carena cap el cim de la Tossa Pelada 2378m. Els desnivell no son gaire pronunciats i caminem pel mig de les instal·lacions de les pistes d'esquí. Pugem el segon cim, des d'on veiem el cim del Pedró. Sense fer gaire parada dalt, pel vent, anem cap el cim del Pedró i em pocs minuts ja som dalt del Pedró dels Quatre Batlles 2382m. Un cim molt arrodonit on ens refugiem sota un mur de pedres per descansar una estona.
Fem les fotos i seguim fent ruta circular. Baixem direcció el cim del vulturo i el coll de tancalaporta, on dinem sobre una catifa verda de gespa. Des del coll tornar a l'aparcament del sector de l'Estivella. Una excursió bonica i amb poc desnivell per descobrir la zona del port del compte que no havíem visitat mai.

Baixem cap a Sant Llorenç de Morunys i anem a buscar el càmping de Morunys, després de descobrir la parcel·la i aparcar al furgo, decidim anar a fer una petita excursió que hi ha el llibre de camins equips i ferretes que hem portat. Anem a fer l'excursió del camí equipat al pont Cabradís. Anem amb la furgo fins els pobles de Sisquer i anem seguint la pista que esta marcada amb els retols del pont Cabradís, fins arribar a la minicetral al costat del riu de aigua valls. L'excursió transcórrer sempre per dreta del riu de Aigua de Valls fins el pont Cabradís. Tot el petit congost és un paratge molt bonic. El camí és fàcil, tot i alguns passo amb cadenes pels trams més relliscosos i una escala de fusta per superar un petit desplom. EL pont Cabradís es un punt natural sobre el riu que fa un petita cova de 20 metres per on circula l'aigua.
Nosaltres anem i tornem pel mateix camí tot i que existeix una ruta circular i variants que poden ser una bona alternativa per fer més llarga l'excursió. Així nosaltres desfem el camí ja que no tenim molt de temps. De tornada per la pista veiem un rapinyaire volant sobre els camps.

Ruta GPS a Wikiloc (Gravat amb Garmin 405Cx)