dimecres, de maig 07, 2014

Cursa Portal de les Gavarres (La cursa 100+1, 10 anys fent el cabra)

Amb la ressaca del bateig dels Maduixots, el diumenge 27 d'abril em llevo d'hora i cap al Sant Martí Vell, a les Gavarres, per participar en una nova cursa. Aquesta no la tenia dins del calendari, però la manca d'entrenament d'aquestes ultimes setmanes em va fer decidir fer una cursa abans de participar a la Marató de Cap de creus, ja que em calien acumular quilòmetres. Abans de pujar cap a Sant Martí passo a buscar el Marc, company de Maduixots que s'anima a participar en la seva primera cursa de muntanya. La meva serà la 101 i espero que sigui la meva 100 finalitzada. I com no pot ser d'un altre manera el viatge cap a Sant Martí anem comentant la diada castellera. Arribem, recollim el dorsal, ens canviem i cap a la sortida amb la samarreta dels Maduixots! Una cursa que des del principi te un caràcter especial, recorda molt aquelles primeres curses on participava, bona organització amb molt bona atenció els corredors, feta per corredors amb ganes d'ensenyar el seu territori. Amb uns minuts de retard és donar el crit de sortida. El primers quilometres és per una pista que allarga el grup de corredors. Poc a poc vaig agafant un bon ritma, els primers quilometres son molt corredors i et fan anar ràpid, em trobo be tot i no haver descansat prou i portar setmanes amb entrenament molt irregulars. Les primera pujada les faig be, segueixo a un ritma viu. Això si, trobo un pel lluny el primer avituallament. La primera baixada la gaudeixo molt, és un corriol pel mig d'un bosc molt dens que fa la baixada molt divertida esquivant troncs i saltant murs de pedra seca. Arribo a un segon tram de pista que permet descansar les cames però que sense gaire treva comença a pujar i ens porta fins el tram més llarga de pujada, pistes i corriols que van pujar pel mig de tallafocs, alguns trams de petites baixades que fan de transició entre pujada i pujada fins arribar a un petit mur, un tram de gran desnivell que arribar fins prop del monestir d'els Àngels.
Arribo dalt de tot amb bones sensacions, som el quilòmetre 15 i queden 10 de baixada. Em llenço avall però en els primers quilometres veig que la maquina no funciona i em trobo lent, cansat de cames. Baixo com puc intentant no perdre massa corda, tot i que poc a poc veig com van passant corredors. Els trams plans o de petites pujades es fan massa durs i els quilometres és fan massa llargs. Tot i que els ànims dels marxadors i marxadores (Hi havia una marxa de 11 quilometres) fan un pel menys pesat aquest tram. Arribem a la pista per on hem començat i em toca fer últim esforç per arribar amb 2:29:17h el 39 de la general de 149, una bona cursa. Sense poder descansar, veig arribar el Marc a poc més de 10 minuts. Molt be per ser la seva primera cursa, si em despisto un pel encara en guanya! Segur que donara guerra en les properes!
Un cursa bonica, per un indret que només havia conegut uns mesos abans quan vaig anar amb el Xori a fer aquell intent de duatló. Recorregut ràpid i ben trobat, tot i que pel meu gust massa pista. Bona organització i molt bon ambient. Un cursa per tenir present en el calendari.


i amb aquesta cursa arribo a les 100 curses acabades, 101 participació ja que vaig abandonar l'any passat a la Marató de Cap de Creus. Prop de 10 anys de curses amb alts i baixos, lesions, amics, riures i molts i molts quilometres fent el cabra per la muntanya, gaudint i patint però sobretot omplin el dipòsit a cada sortida, a cada entrenament d'alguna cosa que és difícil d'explicar però que ens enganxa cada cop més i ens fa seguir!

I en números, els 100+1 curses:

Primera Cursa: 19/09/2004 Taga 23km +-1346
Cursa més llarga: 1/07/2007 Nuria-Queral 92km +3876m -4620m
Cursa més curta: 7/07/2007 Gore-tex series Canillo (Andorra) 3.8km +935m

Cursa amb més repeticions:
(5) Taga 2004/2005/2006/2009/20012
(5) BurriacAtac 2006/2009/2011/2012/2013
(5) Pujada al Castell 2004/2006/2011/2012/2013

Km recorreguts: 2359.48km
Desnivell positiu: 127360m
Desnivell negatiu:118784m
Temps en cursa: 313:29:37h

El Marc i jo amb la samarreta dels maduixots

Arribada

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada