dijous, de maig 01, 2014

Amsterdam Primavera'14 (I)

I es va fer llarg però van arribar les vacances de setmana santa, i nosaltres cap a Àmsterdam! Si, si vacances en un indret pla i sense muntanyes... Vacances de primavera! Sortim dijous 24/04 al migdia des de Girona amb direcció Amsterdam. Volem amb Transavia des de Girona.
Arribem a l'aeroport, tren i tramvia per arribar a la casa on vàrem estar els 3 dies. Una casa d'una noia que vàrem trobar per wimdu.com que és un servei de lloguer d'habitacions molt més econòmic que els hotels i que permet el contacte amb la gent de les ciutats.
Un piset a la part est de la ciutat al costat del parc Vondelpark. Després de conèixer el pis i deixar les coses, ens posem a descobrir l'entorn. Sortim a passejar, trobem el super, el parc, els primers canals, vaixells i la botiga on al dia següent llogarem les bicicletes. És de nit i després de caminar pel barri d'unes cases impressionants i grans canals tornem cap a casa a descansar. Àmsterdam no ens deixa indiferents al primer cop d'ull.
Divendres 25/04 de bon matí anem cap al lloguer de les bicicletes. Unes bicicletes que no tenen fre convencional, es frena fent contra-pedal. Tot una tècnica que en els primers metres posen a prova la nostra agilitat al manillar. Fem els primers quilòmetres per la ciutat on la bicicleta és la reina dels carrers i té tota la prioritat. És tota una aventura circular pels carrers estrets i entre la gent, els tramvies i bus. Fem la primera parada al mercat de la flor al costat de la torre de la moneda. Fem tot el mercat i tornem a agafar les bicicletes per anar cap a la plaça Dam. Per sort trobem que en 15 minuts sortirà un grup en castellà per fer un tour per la ciutat organitzats per "turist free" que són uns grups que et fan tours per la ciutat gratuïts i al final tu decideixes pagar el que et sembli. Fem el tour que dura prop de 3h i que ens ensenya molts racons de la ciutat. Descobrim part de l'història de la ciutat. A la tarda agafem les bicis i fem voltes per bona part de la ciutat, amunt i avall, visita al barri vermell, agafem un ferry fins l'altra costat del riu, recorrem els barris i canals fent mil fotos a cada casa torta i a cada indrent amagat.