dilluns, de gener 13, 2014

Lanzarote I 24/12/2013 (Jameos, cueva de los verdes, Orzola, Mirador del Rio, Teguise i Nit de Nadal)

Amb un pel de retard, el recull de fotos de Lanzarote. Després del vídeo i de posar ordre les fotos toca penjar-les al blog.

Després de volar de nit i arribar de matinada a Lanzarote, ens aixequem el dia 24 a l'illa. Obrim la finestra de la petita casa on estem en mig de la “Geria” que va ser la nostre base d'operacions, lluny dels centres turístics de l'illa i em mig de les vinyes que hi ha en el centre l'illa. El sol ens il·lumina l'habitació i comencem el dia seguint les indicacions d'un mapa que trobem a la casa i d'algunes idees que havíem vist a casa.
Sortim amb el cotxe cap a los Jameos de l'agua i comencem a descobrir que petita és l'illa i la petjada que va deixar l'artista Cèsar Manrique. Visitem los Jameos de l'agua on és combina natura i arquitectura i on hi ha un estany d'aigua amb uns crancs blancs endèmics d'aquest estany. Los Jameos del Agua forma part de tota una cova subterrani que va formar la lava del volcà més alt de l'illa (Monte corona 608m). i a no més d'un quilometres de los Jameos hi ha la cova de los verdes, que segueix sent part de la mateixa cova de los Jameos que es pot visitar i recórrer ja sense l'impacte arquitectònic de Cesar Manrique. Seguim de ruta per la part nord de l'illa i dinem a poble de Orzola, des d'on surten els Ferrys cap aa l'illa de La Graciosa. Després de dinar puguem en cotxe fins el Mirador del Rio, que tot i no entra contemplem les vistes des de la mateixa carretera que recórrer tot l'alt del penya segat i des d'on es pot contemplar unes grans vistes de l'illa i de la part oest de l'illa baixem fins el poble de Teguise on ens perdem pel seus carrers blancs sempre vigilats pel seu castell i fem una rapida visita a Arrecife per comprar algunes coses pel sopar de Nadal i tornar al mig de l'illa a contemplar el cel i sopar sopa de galets!