divendres, de novembre 15, 2013

II Cursa de la Ratafia 26km ±2400m 10/11/2013

I diumenge 10 cap a Santa Coloma de Farners. Durant la Festa de la Ratafia és celebra la cursa de la Ratafia, una cursa per muntanya de 26km i 2400 de desnivell acumulat. L'any passat ja vaig fer la seva primera edició i aquest any tornava també per tornar a córrer amb el Xori també participava i sempre és bo trobar amics a les curses.
Fa unes setmanes vàrem anar a Santa Coloma de Farners per presentar la Ratafia que hem elaborat aquest any. Ens hem presentat el concurs de Ratafies dins de la Fira de la Ratafia, i ja vàrem aprofitar per fer una excursió per alguns dels corriols de la cursa i per visitar el Castell de Farners punt mig de la traçat i per on sempre passes massa ràpid i no pots contemplar-lo. Així que amb un mica de reconeixement previ i amb alguns canvis en el recorregut de l'any passat el dia 10 estàvem a primera hora del mati a l'aparcament per canviar-nos, trobar el Xori i sortir com un coet!
La Marta ens fa la foto sota l'estelada de la Sortida/Arribada i ens col·loquem a lloc, la sensacions son estranyes ja que fa dies que torno a tenir molèsties el genoll i no tinc clar com sortir, però em dura poc els dubtes ja que quan sona el trabuc que donar el tret de sortida no poc baixar el ritma i surto com sempre, el primer quilòmetre fa una lleugera baixada que fa que el fem a 3:50 i des d'aquí ja comença la muntanya rusa, primer uns trams de pistes amples que poc a poc van perdent amplada i que em col·loca el meu lloc arribant al final de la primer pujada un pel justet per l'esforç inicial. La primer baixada es prou divertida i ràpida per allargar la pota i continuar a ritma per un corriol em mig de la faixeda de roures i castanyers i aquí la segona pujada que ja fa que comencem a caminar en algun tram fins arribar al primer avituallament i un dels cims de la cursa. Des d'aquí iniciem un bonic descens amb trams de pista i tècnics que pots córrer prou be. El ritma de la cursa es ràpid i ja començo a estar en el mateix grup de corredors que ens anem avançat i fent la cordior. després de la baixada toca pujar fins el castell de Farners una pujada que ajuda a recuperar les cames dels primers quilometres.
Al Castell segon avituallament i inici de la baixada, una llarga baixada i trams plans per un camí a l'obra i em mig del bosc frondós. Aquí i ja quan portem 12km les punxades del genoll és fan presents i cada cop tinc més carregat tota la zona i fan mal. Però em permet córrer i això em fa pensar que almenys intentar acabar la cursa. Després del pla iniciem un pujada que hem de fer a 4 grapes i on la sorra fa rellisca, Tot i que les pujades no son el meu fort aquí vaig millor ja que quan vaig amunt el genoll no fa mal, així que aprofito per intentar anar més ràpid aquí, son un parell de murs amb un petit descans entre mig d'una zona de pista plana, però tant el primer mur i el segon que son concentrat en dos quilòmetres fan que la cursa es faci molt més dura que l'edició de l'any anterior. Amb calma i recuperant temps arribo fins el cim de la cursa i on comença una llarg baixada de prop de 8km que porta fins l'arribada. El primer tram de la baixada es per pista fins el tercer avituallament, parada ràpida agafar taronges i cap baix tot i el dolor que em deixar córrer però no tot el que voldria i fins i tot crec que podria. Amb un pel de resignació baixo com puc fins a l'ultim regal que fa que no siguin 8km de baixada continua, un petit corriol que puja sense treva a buscar ja la part d'ultima pista i el quart i últim avituallament i cap baix primer per un terreny pla amb algun petit desnivell de pujada fins arribar els corriols que per terreny més tècnic baixa ràpid i per un terreny molt divertit fins al riu i des d'aquí ja per un corriol pla per mig de la faixeda fins l'arribada on intento anar ràpid fins atura el rellotge amb 2:55:56 amb el GPS que marca 25.95km i 1200m de desnivell positiu.
A l'arribada la Marta en fa les fotos i em comenta que tenim premi del sorteig del numero del dorsal i resulta que ens toca una caixa de 12 cerveses artesanes Keke!!! Primer regal amb cara i ulls en una cursa! Això si un regust amarg i preocupació pel genoll que no acaba de recuperar-se i em fa no poder gaudir el 100%
Acabem el matí fent una volta per la fira de la Ratafia on no hem tingut sort amb les nostres ratafies! provarem sort l'any vinent en la ratafia i en la cursa!


















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada