dijous, d’octubre 03, 2013

I Sant Mateu Xtrail (11.2km i 550D+)

Diumenge de bon matí cap a Premia de Dalt! Ganes de correr tot i que com sempre amb la sensació de falta de quilometres en entrenaments. Les bones sensacions de la Burriac Atac del passat 7 de setembre i dels últims entrenaments em van fer anar cap a la linear de sortida amb moltes ganes. Per primer cop em vaig inscriure en una cursa curta, 11km i 550m de desnivell positiu, curta pero un pel exigent. Tant per que tenia sortida de castells a Sant Cebrià de Vallalta com per seguir comprovant com estava el genoll.

Aixi que veig com surten els de la cursa de 21km i cap a la linear de sortida! Primer sortim per fer una volta pel poble, els primers metres en baixada per allarga la pota i deixar-se anar i posar-me en el grup de davant, tot i que quan els carreres comencem a fer pujada la cursa d'estira. El primer quilòmetre és per asfalt que donen pas els dos primers quilometres més verticals que sense dosificar puguem i puguem a ritma fort per un corriol bonic a l'ombra fins a trobar una secció de pista on és comença a notar la calor del dia que fa. Segueixo amb la vista el corredors que porto davant he intento mantenir la distancia. Arribo dalt de tot de la pujada (3km) i comença una pista que planeja fins el primer avituallament (3.7km), intento no perdre la distancia visual amb el que portu davant i veig que poc incrementar el ritma. Seguim per una petita pista fins el corriol que ens porta fins a la Font de Sant Mateu (4.6km) on tornem a fer un tram de pista, on vaig a bon ritma, fins a enllaçar un altre corriol de baixada on es pot correr bastant i veig que vaig molt be de cames i genoll. Arribo el segon avituallament al final de baixada (6.2km) i torno a empalma amb un pista amb transit en pujada que permet correr, fins i tot avançar BTT's, i on la calor ja és nota massa. La Pista poc a poc es fa més estreta i entra dins d'un bosc d'alzines on mante el desnivell fins a un petit mur final (8.5Km) abans de l'inici de la baixada final (9km). Aixi que sense caminar puguem fins el petit coll i des d'aqui ens deixem anar avall, primer per un trams de pista i després per un bonic i tècnic corriol que encara en fa gaudir més i em deixar un gran regust de boca. Entro el Poble i faig alguna mirada enrera per mira si ve algú i em deixo anar pels carrers fins a l'arribada (11.2km) o el rellotge marca 1:06:50h amb molt bones sensacions i el 13 de la General.

Alexis Vizcaino Photography: 1a St Mateu Xtrail &emdash; Sense dorsal (1)

I després d'aquesta cursa, ja hem acabat 90, amb la motivació pels núvols i amb moltes ganes de quilometres, amb la lliçó apresa de les lesions d'aquest any. Però amb molt bones sensacions per encara aquest 3 mesos de final d'aquest any. Amb ganes de tornar a baixar i xalar amb la cursa de Tivissa proper 13 d'octubre com l'any passat i tornar a fer la segona edició de la cursa de la Ratafia el 10 de Novembre! Poc a poc i amb molts i grans projectes per l'any vinent!