dijous, d’octubre 10, 2013

"El millor trekking del mon" Etapa 2 Islàndia II (17/08/2013)

La segona Etapa del trekking és un pèl més llarga. Quan els primers raigs de sol escalfen l'ambient pleguem la tenda i fem la motxilla. Anem seguim les estaques de color groc que marquen el camí. Aquesta etapa comença amb un tram on cal descalçar-se per poder travessar un riu, molt fred!.
Després dels primers 5 km ens trobem amb un refugi d'Hvanngil i zona d'acampada que existeix per si es vol allargar la jornada anterior i així estalviar-se els primers 5km que hem fet avui. Nosaltres passem ràpid i seguim per una àmplia pista on circulen 4x4 i on tornem a descalçar-nos per poder travessar rius d'aigua molt i molt freda. Aquí el paisatge torna a canviar radicalment i deixem enrere les muntanyes de catifes verdes per tornar a uns paisatges llunars. Roca, pedra, sorra fosca i grans planícies que ratllen la perfecció. La gran vall és custodiada per petites muntanyes i per les llengües del gran glaciar que s'aixeca a l’est de la vall. El camí no té molt desnivell però es fa llarg per ser un camí tant obert i pla, una immensitat.
Seguim superant petits turons i valls on poc a poc les roques més fosques es transformen en sorres de roques petites de tons marrons i on al final d’una vall trobem la zona d'acampada i el refugi Emstrur. Aquí ens plou i sota un petit porxo dinem alguna cosa a l'espera que la pluja ens deixi seguir. Quan deixa de ploure una mica decidim seguir el camí. Un cartell després del refugi diu que entrem dins d'una àrea activa geològicament i vigilada per la proximitat de volcans en actiu. Fins i tot és un cartell que està escrit en castellà.
Poc a poc la pluja ens deixa tot i que el cel segueix gris. Entrem en una altra vall on hi ha un gran riu que trenca el fons de la vall i fa un canó que deixa al descobert roques de colors vermelloses i columnes de basalt. La vall, poc a poc, recupera el verd sobre les sorres i terres de tonalitats marrons. Al fons de la vall hi ha una gran muralla de neu i glaç que vigila tota la vall regada per un riu que cada cop fa més profund el canó. El camí baixa poc a poc i la vall s'obre i els rius es fan més ample i fins i tot trobem els primers arbustos sobre una sorra negra. Ens tornem a descalçar per travessar un ample riu i ens endinsem en uns turons on la vegetació canvia radicalment i sembla ara que ens haguem desplaçat a una selva. Caminem en mig d'arbres i molta vegetació fins arribar a Husadalur. Sense voler ens hem equivocat i hem baixat fins a Husadalur un dels finals del trekking tot i que la nostra intenció era acabar a Porsmörk.
Estudiem si allarguem el trekking un dia més, existeix l'alternativa de fer una llarga etapa més que et porta fins a Skogar, però pel temps que tenim de viatge, i tot i fer en dos jornades el trekking de quatre, decidim dormir aquí i de bon mati agafar l'autobús per seguir fent la volta al país.

Ruta GPS al Wikiloc (Gravada amb mòbil SIII i APP Endomondo)