diumenge, de juliol 07, 2013

Pic del Pinetó 2648m

Tinc el calaix ple de coses per actualitzar el blog... i ara li toca l'ascensió al Pic del Pinetó. Dilluns de Sant Joan, després de la nit de les falles d'Isil i aprofitant que estàvem per l'Alt Pirineu vàrem decidir buscar algun lloc per fer una excursió, així que abans d'anar a dormir i amb els mapes de l'Alpina vàrem decidir anar a fer el cim del Pic del Pinetó.

Sortim d'Isil quan fa poca estona que el DJ's ha deixat de punxar i quan alguns comencen a plantar la tenda a l'esplanada de l'aparcament. Anem fins al refugi del Gerdar i aparquem a l'aparcament que hi ha mig quilòmetre més amunt del refugi. En un revolt tancat on hi ha les indicacions dels camí que passen pel lloc. Des d'aquí comencem a pujar pel camí de la Vall de Cabanes i sempre seguint les indicacions de l'Estany Negre de Cabanes i les marques de color groc. Seguim el camí que en cap moment deixa de pujar i sempre va pel costat del riu de Cabanes. El riu baixa amb força i molt ple. Arribem a 1875m on el camí travessa el riu per un pont de tres troncs. Anem a molt bon ritme. Després del pont cal agafar camí de que puja direcció l'Estany negre de Cabanes. El camí segueix guanyant ràpidament desnivell per la vessant nord de la vall. Aquí comencem a trobar les primeres plaques de neu. Pugem fins tornar a travessar el riu que baixa de l'Estany Llong i després de travessar el riu seguim les indicacions del plafó i ens desviem per l'Estany llong. Des d'aquí ja no trobem les indicacions de color groc i cal buscar bé el camí, la neu en tapa bona part i fa difícil seguir les fites. Arribem a l'inici de l'Estany i no trobem el camí que voreja l'estany(a la baixada ens n'adonarem que amb tanta aigua i neu l'estany està molt crescut i inunda el camí que voreja el llac a l'estiu). Anem com podem per la dreta de l'estany fins arribar al fons de la vall i sota la muralla que fa el pic de les Agudes i les Agulles, des d'aquí girem 90° i ja de cara al Pic del Pinetó guanyem alçada ràpidament fora del camí evitant les pendents més grans de neu (no portem grampons ni botes) superem un primer esglaó i ja veiem el coll que en poc temps assolim. Des del coll del Pinetó ja contemplem tota la vessant sud de la muntanya que donar a la vall de Sant Maurici. En pocs metres arribem al cim del Pinetó per una pendent pronunciada. Prop del cim ens trobem un gran ramat d'ovelles. Des del cim podem contemplar l' immensitat dels Pirineus, Sant Maurici, Andorra, Vall Ferrera... Gaudim del moment durant una bona estona, mengem i tornem pel camí de pujada cap el cotxe per tornar cap a Casa.