dijous, de maig 09, 2013

Per l'Alt Berguedà Catllaràs

Aprofitem el dia 1 de Maig per anar d'excursió. Ara mateix una mica cansat de certes actituds que no em convidaven a assistir a les manifestacions de dia del treballador. Així que aprofitem i pugem cap la Pobla de Lillet per fer una excursió pel Catllaràs. Un excursió per algun indret nou.

Arribem a la Pobla de Lillet i estacionem la furgo a l'entrada, fem les motxilles i ens posem a caminar. Al costat del pont trobem les primeres indicacions del PR C-52 (Groc i blanc) que seguim, primer per dins del poble i després direcció Santa Maria de Lillet. Aquí trobem una bonica ermita o capella, Sant Miquel de Lillet, de forma rodona que mai havíem vist. Seguim seguint el PR C-52 que puja poc a poc i sense descans fins a la roca del castell. Un antic castell, només una paret del mur amb una finestra recordar que aquí hi havia un castell, amb gran vistes de tota la vall. En cap moment no deixem el PR C-52 i passem pel Xalet del Catllaràs i ens enfilem fins el mirador del Roc de la Lluna a 1494m. Aquí fem un parada per contemplar totes les muntanyes ajudats per la taula amb només que hi ha al mirador. Una gran vista dels grans cims del Ripollès, Cerdanya, Cadí, Berguedà... amb una bonica postal del Pedraforca amb les ultimes nevades de la temporada. Reprenem el camí i seguim el PR que ens porta per la zona d'escalada del Roc de la Lluna i puja fins arribar a un bonic prat verd que ens situa sota el peu del Roc de la Mare de Deu. Aquí deixem el PR i seguim les fites que porten fins el cim de la Moraneta de 1615m alçada. Amb algun pas de grimpada arribem fins la creu on fem els fotos i gaudim de les vistes sempre amb la vigilància del imponent Pedraforca i al Puigmal. Tornem a baixar pel mateix camí fins el PR per seguir-lo direcció el Pla del Catllaràs i collet de llebató. Sempre per un camí agradable per sobre d'un catifa de verd intens. Poc metres abans de Collet de Llebató parem a dinar, en els prats sota el Roc del Catllaràs. Després de dinar seguim fins el Collet i aquí deixem el PR C-52 i seguim el GR-4 direcció el camp de l'ermita i el Santuari de Falgars. Ara ja tot el camí és de baixada i sempre per un bosc increïble amb tots els tons possibles del verd. Des de Falgars seguim la baixada fins la Pobla de Lillet, punt de sortida.

Gran excursió per l'Alt Berguedà pel un indret poc explotat i molt tranquil. Amb Grans paisatges i racons. Moltes indrets on atura-se per escoltar i observar.