dimecres, de maig 29, 2013

Castells, Escalda a Torrelletes i aniversari.. (12/05/2013)

Diumenge 12, dia del meu aniversari, m'aixeco per anar cap a Castelldefels, amb un somriure de la resaca de la gran la sorpresa que em va fer la Marta per felicitar-me el meu aniversari des de la distancia!

Diada Castellera dels 31 anys d'ACPC, una diada emotiva per tot el que representa. A voltes en fa gràcia com l'ACPC ha tornat a formar part important del meu entorn, més concretament els castells, que sense adonar-me estic enganxat els grocs! Així que cap a Castelldefels amb ganes de fer una bona diada castellera i a més el dia que feia 35 anys! Arribo a la plaça i tothom em felicita i em fa pensar que fa uns quants, llargs, anys havia fet, fins i tot, d' aixecador en aquella mateixa plaça...

El jaume fa la xarrada d'inici de l'actuació. 5d6,2d6 i 4d7 son les previsions, i a més a més diu que seria un bon regal per mi que descarreguéssim el 4d7. Iniciem la nostre ronda amb un 5d6 que desmuntem per que no te les mides correctes, tornem amb un segon intent on tornem a cometre el mateix error i la torre queda massa lluny de tres. En la nostre segona ronda provem el 4d7 que te bones mides, en aquest cas pujo el pis de terços i quan els dosos comencen a col·locar-se els baixos demanen baixar-lo. Així que com també ens acompanyaven els Castellers de Mollet, Les Roquetes i la Jove de l'Hospitalet i la diada pinta llarga, la tècnica decideix anar a pel 3d6a i acabar amb 2d6 que fa que portem 10 torres seguides descarregades. Després de la diada vaig escriure una petita reflexió:

Diumenge no va anar com ens esperàvem tots, però cal obrir el camp de visió. Fa un any, el 13 de maig era la nostra primera actuació de la temporada i vam descarregar el 3d6, el 4d6 i el 2d6. Ahir, en canvi, vàrem descarregar el 3d6 amb l’agulla i el 2d6 i vam intentar el 4d7 i dos cops el 5d6... A més a més, des de la temporada 2008 fins ara, el d’enguany és el millor inici de temporada! Portem 10 castells descarregats, el 70% dels quals de sis i mig! El salt qualitatiu és molt gran i més si analitzem castell a castell. Tret del 2d6, la resta de castells són castells amb molts canvis i poc rodatge, per això encara té més mèrit... Sempre he pensat que aquesta seria una temporada dura, molt dura, perquè toca renovar els troncs i, al mateix temps, mantenir el nivell i anar amunt. A més, fer-ho amb les camises que som actualment (justetes) també és molt dur. Cal recordar que l’ajuda de les mans dels Encantats i Viladecans en la temporada anterior va ser un punt molt important i que ara sortim a plaça ja sols i es nota...

No em puc imaginar els jocs de mans que ha de fer l'Edu per omplir tots els forats de les pinyes, o com el Josele es trenca el cap per fer quadrar tots els troncs amb les baixes i altes d’última hora, o com el Marc, l’Stephanie i la Carla es trenquen el cap per gestionar la canalla que, tot i que sigui bo que augmenti dia a dia, afegeix un problema de gestió per decidir qui puja i qui es queda a terra... I com el Jaume fa que tot plegat funcioni com una màquina

Només vull animar-vos, tenia ganes de dir-vos que estic molt content de com va tot, que simplement sóc un casteller més, però que em sento molt orgullós de com van les coses. A seguir com fins ara amb la mateixa ambició!!! Que pinta molt i molt bé!!! Ànims i força, que la victorià ens sorprendrà si la seguim buscant com fins ara!

Ahir, poder compartir castells amb tots vosaltres va ser un dels millors regals del dia! Tot i que la colla em deu un 4d7!! ;)

Una forta abraçada!

2d6
3d6a
id4d7
id5d6
i després de l'actuació de castells cap a Torrelletes amb el Raul i la Carol a escalar, aprofitem que ara hi ha moltes més hores de llum per anar a visitar l'escola d'escalda de Torrelletes que jo ja havia sentit parlar i que descobrim gràcies a la guia d'escalada de Vilanova i la Geltrú. Arribem el sector i ens costa situar-nos fins que una parella d'escaladors ens diuen que el mapa de la guia no esta en l'ordre correcte, sort que a sota de cada via hi ha el nom. Fem un parell de vies de (V) i (V+) i també encadeno un 6b que concentra la seva dificultat en un petit pas de bloc desplomat. Una bona forma de celebra el meu aniversari! Castell i muntanya!

V+

6b



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada