dilluns, d’abril 29, 2013

Ecos 1223m per la Canal dels Micos. (i més feina enrederida)

El passat diumenge 7 d’abril varem anar cap a Montserrat, feia molt de temps que no feia la Canal dels micos per pujar a la Miranda d’Ecos, La miranda dels Ecos l’he pujat 3 cops, dos per la Canal dels micos i l'altre per la canal equipada amb una cadena, pel vessant d'agulles. Així com que la Marta també tenia ganes de pujar per la “mítica” canal dels micos. Varem decidir anar cap allà. La miranda d'Ecos es el segon cim més alta de la muntanya de Montserrat. Varem dedicar el cotxe a l’aparcament des d’on surt el camí dels francesos (PR). Aparcament que esta a mig camí entre el restaurant de la Vinya nova i Can Jorba. Sortim i seguim el PR que sense treva puja i puja. És la part més dreta de la ruta (sense tenir en comptes la canal) En aquesta zona ens varem trobar un parell de cabres que busquen l’ombra del sol de primavera, entre els poc pins que hi ha la part més alta del camí. Pugem fins el coll de l’ajaguda i des d'aquí baixem pel camí de marques blanques fins la canal del migdia que anem seguint fins a pocs metres del coll de la Portella del migdia. Aquí agafem el camí de la Canal dels micos i que seguin els arbres, les cordes i algunes cadenes ens porta fins el cim de la Miranda dels Ecos 1223m. Fem les fotos del cim, asseguts en la petita base del cim i decidim baixar per per la vessant d'Agulles per una canal que te un ressalt d prop de 10 metres equipat amb una corda i una cadena. Baixem cap el coll de la salamandra, entre el patufet i la roca del migdia. Un Camí poc transitat i que a voltes costa de seguir. Baixem fins el camí que puja el Montgròs i el seguim de baixada passant per la Canal de la Salamandra fins a baixar una altre cop fins la canal del migdia. Des de la canal nomes cal desfer el camí cap el cotxe. Un bonica excursió que recorre el cor de la muntanya de Montserrat, pujant a la segona agulla més alta per la canal dels micos, una canal a mig camí entre via ferrata i camí equipat. Un gran alternativa poc transitada.