dimarts, de desembre 11, 2012

XXXI Pujada al Castell (Córrer a Casa)

L'edició XXXI de la Pujada al castell de Castelldefels, va començar amb polèmica ara farà uns mesos quan l'ajuntament va decidir privatitzar-la. Va decidir posar en mans d'una empresa privada l'organització de la prova de 5km que durant les seves 30 anteriors edicions havia estat gratuïta i una cursa amb més caire popular que de competició. Un cursa que tots els anys feia molta gent de la ciutat, que servia per iniciar-se en això de les curses, que es feia amb els amics i companys d'escola, institut, agrupació, agrupament o de feina... Un bona iniciativa per promoure més l'esport popular que la competició.

Així que aquest any per poder-la fer calia pagar 9€ o 11€ depenent de l'antelació amb que es fes l'inscripció, jo vaig espera fins darrera hora a fer-la, per mira si algú organitzava algun tipus de protesta o alternativa, crec que és un error la privatització de la cursa i que realment les contrapartides de pagar no compensa la baixada de participants.
Cinc dies abans vaig decidir apuntar-me ja que ningú movia res.  Un parell de dies abans de al cursa va sorgir l'iniciativa via facebook de fer la cursa sense dorsal com a mostra de protesta, com ja estava inscrit vaig decidir córrer amb dorsal, per dos motius, un per la pura competició, que tot i entendre la cursa del castell com una cursa popular, on vaig començar, tenia ganes de córrer, de competir i de gaudir i entenia que l'empresa no tenia cap culpa de les directrius polítiques que havíem portat a la decisió de la privatització de la cursa. La segona, que al protesta no va venir majoritariament dels participants de la cursa d'anteriors edicions o del teixit associatiu si no dels partits polítics, una mostra més de la molta feina que hi ha a la ciutat per construir una ciutadania molts més critica i participativa, mostra d'això és la poca repercussió de la protesta.



Així que cap a les 10h del mati soc sota l'arc de sortida, amb companyia d'alguns amics i amigues que també feien la cursa (Isa, Albert, Jordi, Montse...). Tinc l'intenció de voler baixar de 20' així que de sortida, tot i fer pujada, intento agafar ràpidament un ritma viu. Ser que els 3 primers quilometres son ràpids i és on hauria d'intentar agafar temps pels darrers 2 quilometres on hi ha més pujada. Passo el primer quilòmetre i vaig be a bon ritma i bones sensacions aquí començar un quilòmetre de baixada que vaig a un ritma molt viu, al passar pel quilòmetre 2 vaig a 7:30 mes o menys (no recordo prou be els segons) des d'aquí la cursa és més plana amb algunes pujades i la pujada del darrer quilòmetre. Passo pel 4 amb 15:37 i em queda l'ultima pujada, la pujada al castell, intento no deixar el ritma viu tot i que els mocs em comencen a molestar amb un malestar general a la panxa, redueixo ritma per poder arribar tot i que la tos i els mocs m'ho fan difícil, veig l'ultima recte, tinc temps per baixar dels 20' últims metres i aturo el meu crono amb 19:56' (19:58' a la classificació oficial) Entro rebentat però content...

És únic cop que faig una cursa d'asfalt en la temporada i veig la diferencia amb les curses de muntanya, aquí sempre a 100% i tot passa molt ràpid, massa ràpid i arribes rebentat. Però sempre és agradabla córrer a casa i les setmanes prèvies de series i velocitat segur que ajudaren en les curses de muntanya. Ara només una cursa per tancar aquest 2013, així que dissabte 16 ultima cursa "la neorural" 21km i 1300m i tanquem la temporada fins el 13 de Gener!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada