divendres, de desembre 14, 2012

Sant Llorenç de munt, Hospital de la Sang.

Divendres 7 cap a Sant Llorenç de munt. Buscàvem alguna excursió propera per fer al matí. Així que buscant dins de la CPU recordo totes aquelles excursions per Sant Llorenç de Munt buscant l'Hospital de la Sang i com que fa temps que no trepitgem aquella part de Sant Llorenç de Munt decidim que pot ser una bona alternativa per un matí assolellat però fred. Arribem a l'aparcament de l'Alzina del Salari, deixem el cotxe i enfilem pels carrers de la pre-urbanització fins arribar al coll de les tres creus. No portem mapa, ni de paper, ni digital, així que tirant de memòria i intuïció. Deixem el GR i agafem el camí del mig, el que va direcció Montserrat. Contemplem tota la vessant nord de Montserrat, el Paller de Tot l'any... Tot i que fa Sol l'ambient és fred i pel camí anem trobant llocs amb glaç i gebre. Seguim per sota de les cingleres i passem per la cova de la porquera per després anar fins la balma de la Font de Sa Pola. Sempre intentant seguir el camí principal que en direcció nord-oest ressegueix els cingles. Passem pel coll de la tanca i després visitem la petita balma/cova del racó gran que està prop del camí. Després d'una bona estona el camí desemboca en una pista forestal i en poc de 200m, en un revolt tancat a la dreta, trobem unes indicacions de color Blau amb una "H" que haurem de seguir fins arribar a l'Hospital.
L'Hospital de la Sang és un cova/balma natural que sembla que es va fer servir durant la guerra dels Carlins (+info) un curiós indret molt ben amagat on a més de la gran balma hi ha un cova de prop de 150m. Després de la visita a l'Hospital de la Sang retornem fins la pista pel mateix camí. Un cop a la pista la seguim en la mateixa direcció que portàvem per fer un circuit circular, així que resseguim la pista buscant el camí que baixa directament a l'aparcament de l'Alzina del Salari. Primer seguim la pista fins una antiga masia i veiem que ens hem passat el camí de baixada, reculem fins trobar les indicacions que ens diuen que som al coll de boix i que ens havíem saltat i baixem pel camí dels graons de Mura. I avall que el camí fa baixada fins l'aparcament.

Un bona matinal, curta amb molts indrets per descobrir, unes grans vistes de Montserrat.