dijous, de novembre 15, 2012

1 Cursa de la Ratafia (Santa Coloma de Farners)

Diumenge 11 tenia una nova cursa de muntanya. Aquest cop era la primera edició de la cursa de la Ratafia dins de la Fira de la Ratafia de Santa Coloma de Farners. Tot i que al migdia tenia actuació de castells volia córrer aquesta cursa, ja que també estaven inscrits el Xori, l'Albert i un amic de l'Albert. Un bon moment per compartir quilòmetres amb grans bons amics.
Arribo a Santa Coloma i buscar la zona de sortida. Allà em trobo amb els companys i comentem com va tot, fem fotos i parlem una mica de la cursa! Per l'Albert i el seu amic és la primera cursa de muntanya i el Xori torna a córrer després d'un temps aturat. Fa fred tot i que sembla que no acabarà de ploure. Escalfem per la zona de sortida i cap a l'arc de sortida.
Després de les últimes curses tinc bones sensacions i ganes de sortir a tope, donen el tret de sortida i surto ràpid, els primers quilòmetres són plans i puc mantenir un bon ritme fins els primers trams de pista de pujada. La pista ens fa córrer sense aturar tot i que baixo el ritme per poder aguantar. Un petit tram de baixada per tornar a agafar un corriol de pujada, fer un tram de pista i arribar al primer avituallament. Des d'aquí, baixada fins arribar a un tram de pista que puja poc a poc. No acabo de trobar-me bé i tinc la sensació que vaig massa lent. Però arribo bé fins al segon avituallament dins del castell.
Des d'aquí iniciem un bona baixada, primer per un tram tècnic fins a la divisió de les dues curses: la de 25 quilòmetres i la de 10. Després del desviament seguim per una llarga pista que va fent llaçades. La pista de baixada poc a poc es transforma en pista de pujada i comença un tram de pujada per pista llarga, molt llarga per mi, però en què m'obligo a no deixar de córrer. La pista poc a poc deixa de ser pista i es transforma en un tram tècnic de pujada que ens porta fins al cim. Aquesta última pujada és la més dura i a voltes ens hem d'ajudar amb les mans. Ara començo a trobar-me molt millor i fins i tot retallo diferència amb els corredors que porto davant.
Arriboal cim amb 4 corredors més, menjo alguna cosa de xocolata i beguda (segueixo trobant a faltar taronges als avituallaments). Sé que des d'aquí falten només 8 quilòmetres, així que decideixo baixar els primers metres tranquils per estirar les cames i posar el motor en marxa i em deixo anar. Torno a tenir bones sensacions quan baixo, així que deixo enrere els companys de grup i intento anar cada cop més ràpid mirant el rellotge per intentar apropar-me a les 2:30h. Els últims quilòmetres són primer per un tram tècnic i després al costat de la riera fins l'arribada.
Al final em surt 2:38h i el 28 de la General de 163. A l'arribada em trobo amb el Xori que s'ha equivocat de recorregut i ha agafat el desviament de la cursa de 10 quilòmetres en comptes de la de 25, així que al final ha fet una cursa de 16km (almenys en aquest recorregut ha fetr primer). Després hem comprovat amb les fotos de la cursa que venia darrere meu a poc temps. Segur que m'hagués atrapat!
Agafo l'entrepà, la bossa de corredors amb l'ampolla de Ratafia m'acomiado del Xori, L'Olga i l’Ona i cap al barri de la Sagrera on teníem actuació de castells i que va anar molt i molt bé:, P4, 3d6a, 4d6a i 2d6 P5c i P4.
Una bona cursa, tot i que pel meu just massa pista corredora on cal anar a ritme si no vols perdre massa el temps. En els primers quilòmetres un té la sensació que sempre puja i amb poques baixades.

Organització molt bé tot i que he trobat a faltar taronges als avituallaments. Una cursa per deixar al calendari!

Jo, Xori, Jose, Albert
Sortida. A la esquerra, Xori, l'Alber i jo.
Primers dos quiliometres.
Primer cim i avituallament.



Tram més dret de la cursa.
Final de la Pujada al punt més alt



Arribada


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada