dilluns, de juliol 23, 2012

Pic de Néouvielle 3091m -Pirineus'12 (I)

Tenir la possibilitat de repartir-te les vacances és una gran opció. Així que amb una setmana al més de juliol decidim anar cap els Pirineus a pujar muntanyes. Primera parada a la zona del Pic de Néouvielle al Pirineu francès.

Aixi diumenge 15 arribem a última hora de la tarda al Lac d'Aubert. La pista des del Lac d'Orédon és tancada durant tot el dia i fins les 18h no està oberta per poder pujar fins al lac d'Aubert. Aparquem a l'aparcament del Lac d'Aubert, muntem la furgo, sopem, passeig sota una boira pixanera i ens n'anem a dormir pel dia següent anar cap al cim del Néouvielle. Sortim de l'aparcament cap a les 8:00 i anem pel camí de sobre la presa des del final del mur i pugem resseguint les fites. El tram fins al primer coll puja sense treva per arribar a la brecha de Barris d'Aubert. Des d'aquí la pujada és més suau fins arribar a l'aresta nord que baixa des del cim. Nosaltres deixem el camí principal i ens enfilem en direcció al coll que hi ha entre el Néouville i point de Ramougn de 3011m i enfilem per la grimpada que ens porta fins l'aresta del cim i l'últim tram per una petit canal que ens porta fins al cim del Néouvielle. Quan estem pujant per la grimpada, ens trobem amb un equip de rescat buscant un home desaparegut el dia anterior per la zona. Realment unes imatges impressionants de com un helicòpter baixa 8 persones sobre una agulla i aquests comencen a buscar...

La zona del Néouvielle ens ha deixat un bon regust de boca, un lloc ple de llacs, amb un paisatge increïble i alguns cims de més de 3000m Des del cim baixem per la ruta normal fins al llac d'Aubert un altre cop, on dinem i fem un bany i cap a Gavarnier, pels mítics ports de Tourmalet que ens trobem plens de seguidors del Tour; un piló d'autocaravanes aparcades al voral, esperant, ja que d'aquí a dos dies l'etapa farà el recorregut invers al que fem nosaltres.