dijous, de juny 07, 2012

Sense treva, pel Trail del Montroig

Diumenge amb la ressaca dels castells de la trobada del Baix Llobregat, cap a Sant Llorenç de Montgai a córrer una nova cursa de muntanya. el III Trail de Montroig de 26km i 1100m de desnivell positiu. La setmana passada vaig decidir de no participar a l'Emmona d'aquest any, tinc ganes encara de fer més quilòmetres, de seguir gaudint de les curses curtes en aquesta temporada, que era l'objectiu que em vaig proposar al tornar a lligar-me les bambes. Així que amb la decisió presa, vaig fer els canvis al calendari i cap al III Trail de Montroig.

Arribo al punt de sortida i el cel estava tapat, per mi millor, ja que la calor i jo no som massa amics. Recollir dorsal i fer un passeig vora l'embassament. Mirant les parets perquè algun cop, fa temps, havíem fet alguna via d'escalada!! (tinc ganes de tornar a trepar!!) Faig algunes fotos, actualitzo l'instagram i cap a la sortida. Avui no som molts 130 més o menys, això si, hi ha molta pota, ja que aquesta cursa és del circuit de curses de muntanya de la FECC. Sortim i decideixo anar ràpid, tornar a sortir ràpid i intentar no perdre massa temps en els trams plans, 5 quilòmetres vora l'embassament, que fan anar ràpid. Fem tota la volta i entrem dins d'un tram de pista que ràpidament es transforma en un corriol que puja pel dret cap al Refugi del Xut, i el camí sense treva cap dalt de tot. Vaig a bon ritme, fins i tot en alguns trams menys empinats faig alguns "trotes" que fan que vagi pujant a bon ritme. En algun moment cauen algunes gotes que refresquen ja que tot i no ha sortit el sol, fa una bona xafogor. Des d'avituallament del Refugi seguim per la cresta de les parets. En alguns moments, quan alces la vista, veus unes vistes impressionants de bona part de la Noguera. Sense massa temps per contemplar l'entorn ja que les pedres mullades fan que a voltes el camí sigui un pel perillós per les patinades. Pujades i baixades fins arribar a l'avituallament de Montalegre on comença una llarga baixada i que compartim amb els participants de la cursa petita, el primer tram de la baixada recupero pota i quan ens tornem a dividir els de la curta i de la llarga torno a donar gas en uns trams que són més plans. Passem el 4t avituallament i veig que les cames son més pesades. A l'avituallament diuen que en 4 quilòmetres tenim un altre avituallament i 4 o 5 més de baixada fins a meta. Trams més plans però molt bonics entre el blat i els correus, trams on toca anar allargant la trepitjada. Ja a l'avituallament un parell de glops, una ampolla pel cap, una petita baixada i ja es veu el Càmping des d'on sortíem. Així que a intentar volar cap a baix! Corriols, travessar la via del tren i pista fins la meta!

Ep, molt bona cursa, amb molt bona organització i un circuit molt bonic i corredor. A la llista de bones curses. Jo amb bones sensacions, alguna que altra cosa per posar a lloc, però gaudint com una .... cabra, tot i que encara no he recuperat la velocitat en les baixades... Apa fins la propera cursa, que serà Cap de Rec el proper 16 de Juny, 52km, que ja vaig fer ara fara uns anys i que tinc ganes de tornar a fer.









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada