dijous, de juny 14, 2012

Pic de Ríbuls 2827m o el cim del costat.

Dissabte vencem la mandra, els quilòmetres, els embolics de carreteres i anem cap a Viliella, un poble de la Cerdanya vora Lles de Cerdanya. Volem pujar fins el pic de Pessons des de Can Jan de la Llosa. Arribem a la masia del final de la pista on aparquem la furgo. i sortim seguint el GR107. Aquest és part del camí que faré dissabte a la marxa del cap de Rec. Pugem per una vall que ressegueix el riu per un pista i sense adonar-nos arribem fins a prat Xuixira i d’aquí fins la Cabana dels esparvers, on el GR107 segueix fins la portella Blanca i nosaltres seguim el camí del GR11 que ens porta per la Vallcivera. Per la vall del Vallcivera, poc a poc, sortim del bosc i el paisatge s’obra i també apareixen les primeres marmotes que al nostre pas corren als caus.
Arribem fins el pla de Vallcivera i aquí fem la segona aturada. Ara només ens queda pujar fins al coll. La pujada al coll guanya desnivell ràpidament. Ja al coll, decidim intentar resseguir la cresta per anar al cim de Ríbuls directament. Pugem per la Cresta, fàcil i molt planera, i fins el cim. Ens fem unes fotos (amb el mòbil, perquè resulta que a la càmera no hi havia la tarja…!) i dubtem si caldria fer un petit tram de cresta fins l’agulla que hi ha al costat d’on som ara. El GPS, amb el mapa de l’Alpina, no ens deixa clar si som al cim o no. Però com que ja hem fet un bona excursió decidim que aquí ens quedem.
Fem uns entrepans, mengem, fotos i cap baix pel camí de pujada, perquè fa vent i el cel es tapa poc a poc. Arribem a la furgo, i al final hem fet una bona sortida de 25km i 2600m de desnivell acumulat. Amb un bon dia! De baixada, i ja que Berga és a mig camí, fem parada a la Patum, res, un moment per anar a fer un mos i un passeig pels carrers de la ciutat i fins i tot veure com surt des de la plaça de Sant Pere el passacarrers, i cap a Calella...

P.D: A casa amb més tranquil·litat, mirem per internet, fotos i mapes i ens adonem que ens hem quedat a uns pocs metres del cim de Ríbuls, ja que calia fer els últims 50m de la cresta (allò que veiem al costat) fins al cim. Una bona excusa per tornar!