dimecres, de març 21, 2012

Pic de l'infern 2851m i Freser 2835m, un hivern poc hivern.

Dissabte matinem i cap a Ulldeter. Volem pujar els cims del Pic de l'Infern i Freser. Sortim de l'aparcament del refugi d'Ulldeter. Ja a primer cop d'ull es veu poca neu, sortim sense trepitjar neu. El mantell de neu és continu des del refugi a 2236m tot i que neu és dura i de poc gruix.
Pugem pel camí del coll de la Marrana 2526m, poc abans del coll ens posem els grampons i seguim fins el coll.
Des d'aquí anem direcció el coll que hi ha entre el Bestiments i el pic del Fraser, flanquejant per la vessat sud del Bestiments fins el coll del Malinfern 2705m i des d'aquí iniciem la carena fins el cim del Freser 2835m. Baixem i fem les rampes finals fins el cim del Pic de l'Infern de 2851m, fem les fotos i baixem direcció el coll de tirapits per baixar pel portell i tornar cap el coll de la Marrana.
 Des del coll baixem pel mateix camí de sempre cap el refugi. Poc metres abans del refugi ens aturem a la gespa i aprofitem el sol per lleure i fer els "mítics" entrepans, mengem i descansem una estona...
Després de dinar desfem l'ultim tram del camí i cap a casa a descansar que el dia següent tocava cursa de la vall del congost.

Coll de la Marrana.

Pic freser.

Pic de l'infern.

Camí de l'infern, amb el cim del Freser a l'esquena.

Cim del Pic de l'infern.

Entrepans.

Cara nord del gra de fajol petit.

i pels camps vora Ripoll...

1. quina vida! quan torni vull compartir alguna ruta amb vosaltres eh! apunta-ho!

2. això dels entrepans de salxitxón ibèric ho hem de repetir!

3. Ep, Vicky ja saps que quan vulguis! i que ens agradaria molt compartir-ho!! una abraçada!!