dimecres, de gener 04, 2012

26/12/2011 Toubkal 4167m: Sant Esteve, primer 4000 de la Marta!

La nit ha estat dura, ja que no hem arribat a dormir prou, com sabíem que és difícil dormir bé la primera nit, es qüestió de no posar-se nerviós i almenys descansar, així vas dormint 1h, et despertes, dorms una mica més... així intentant descansar...
Però a les 6:15h sona el despertador i cap a esmorzar, vestir-se, equipar-se i cap dalt! Sortim els primers, amb els grampons i amb les primeres llums del dia, resseguim el camí traçat, amb molt bona traça que puja sense treva en els seus primer 400m de desnivell. Anem a molt bon ritme, amb una neu amb molt bones condicions. A pocs metres del coll "tizi" en bereber mengem alguna cosa i fem els últims metres fins al tizi n'toubkal 3971m on ja fem una parada més llarga, aprofitem per fer fotos i ja observem el cim del Toubkal amb el seu trípode gegant visible des de lluny.
Des d'aquí resseguim l’aresta sempre amb unes vistes bestials sobre la resta de muntanyes i fins i tot el desert. Amb l’alçada, i on toca el sol, hi ha menys neu i fem algun tram sobre pedra. A pocs metres del cim, la neu desapareix i caminem per sobre de la sorra i les pedres. Últims metres cap al cim amb la Marta, el seu primer 4000, i a més a més el dia del meu sant!!
El Toubkal, amb els seus 4167m, és la muntanya més alta del nord d'Àfrica. Amb unes vistes increïbles de tot l'atles, desert, muntanyes ufff 45 minuts al cim! per gaudir d'aquest meravellós dia amb cap nuvol. La intenció era fer la volta baixant pel coll nord, però les condicions no són les adients segons ens diu el Lassan, el guia, molt de glaç viu i perill, a més a més no hem facturat els piolets i només portem grampons i bastons. Però de baixada no deixem per un altre cop el cim del Toubkal oest de 4030m, un bon complement per la sortida, així que un cop al tizi n'toubkal tornem a pujar (després de convèncer a en Lassan que la Marta estava bé, creiem que no tenia ganes de pujar i posava l'excusa que la Marta tenia mal d'alçada: “chica cansada”, i no era cert) i en 20 minuts més fem l’Oest i baixem cap al refugi amb un temps global amb parades de 5:30h.
Arribem per dinar al sol, i la rutina de la vida de refugi: Te, sopar, nit a la llar de foc, fer amistats, xerrar de muntanyes i d'aventurilles pel món... Una estona d'observació d'estels (impressionant vista del cel) I un altre cop a dormir ja que al dia següent volem pujar dos cims més...

Primeres rampes i primeres llums.

Camí del coll.

Coll del Toubkal.

Ocell el coll de Toubkal.

Coll i el toubkal oest el fins.

Vsites del cim des del coll de Toubkal.

Coll del Toubkal.

Aresta final.

Cim del Toubkal 4167m

Ocell el cim del Toubkal 4167m

Armed des del cim del Toubkal.