divendres, de juliol 10, 2009

Gorgues de Carança

Massa cops fem milers de kilòmetres per descobrir llocs llunyans i màgics i a mi m'agradaria poder fer-ho.. però ara no pot ser. I es així com vaig descobrint indrets amagats el nostre país.. Així que en la meva ultima etapa per la Catalunya nord, ja sol i de camí cap a Sant Joan de les abadesses, vaig fer una excursió a les gorgues de Carança . Deix el cotxe a l'aparcament de les Gorges a la població de Toès (2€) i amb poca idees de com anar enfilo el camí sota el pont de la via del tren on hi ha les senyals. el cap de poca estona arribo a un pont de pedra que indica dos camins... i jo que no ser per on anar i decideixo anar per la variant de l'esquerra (pensant que era el camí més complicat i aeri) i a l'hora que vaig guanyant alçada veig com el camí tallat a la roca i aeri era l'altre... tot i així segueixo i ja miraré de baixar pel camí de les cornises. El cap de una bona estona arribo fins l'encreuament dels dos camins i l'inici de les passarel·les sobre el riu, molta aigua i un munt de passarel·les, ponts... a uns 5 metres de l'aigua. Poc a poc el camí es fa més ample i donant pas a una gran vall i ja sense dificultats i el cap de 2:30h arribo el refugi de Carança .. menjo una mica, faig més fotos i torno pel camí de les passarel·les fins a l' encreuament on agafo el camí de les cornises. un camí fet en mig de la cinglera amb una timba force maca... Segueixo el camí de les cornises fins el final, deixant el desviament que baixar el pont de pedrer del mati i baixo per camí que porta directament a l'aparcament...

Punt de Sortida.

Pujada per la variant i a la paret de la dreta de la foto es pot veure el camí de les cornises.

Camí de la Variant de les cornises.

La force de l'aigua.

Passarel·les

Aigua...molta aigua.

Passarel·les i Ponts.

Ponts.

+ Passarel·les

Refugi de Carançà.

La Vall de Carançà amb els pics del Reco el fons.

+ Aigua.

El riu amb les Passarel·les a la dreta de foto.