dijous, d’abril 10, 2008

Pic de Cabirols 2443m -Cadi-

Diumenge passat varem anar cap el Berguedà. objectiu el pic de cabirols des del coll de les Bessotes. Així que ens aixequem, tot i que es fa dur... i anem cap el Bagà. De Bagà agafem la carretera que puja fins a Gisclareny per anar per una pista fins el coll de les Bessotes. Tot be fins a 2km del coll que en un revolt amagat del sol, hi havia acumulada neu i gel i tot i que es podia passar, varem pensar que millor deixar el cotxe allà.
Aixi que 2km de pista i comença un antiga pista que va fent "S" i anem seguint les senyals de GR i del Cavalls del vent. Seguim pujant fins on hi ha una pla anomenat al Prat Llong i un grup d'isard. Alla abans de deixar el GR i les marques del Cavalls del vent fem un mos. Aqui busquem a gran fita que marca el començament del camí cap el ref. de cortils. des d'on ja podem contemplar el pic de cabirols, el pic de les costes de cabirols.
D'aquí baixem fins la vall i arribar a la font de Cortils seguim fins el coll amb el nom de la roca dreta. (no estic segur) els coll que queda sobre el refugi. Des del coll fem carena pels cims i fins el coll ben marcat (pas dels cabirols) que hi ha entre el pic de cabirols i el pic de costes de cabirols. i d'aquí enllacem amb les marques de GR fins el refugi i desfem el camí fet.

Un excursió maca que ens porta a una part molt poc transita on podem compartir excursió amb una bona colla d'isards i algun volto... També va ser una bona excursió per comprovar l'estat de la lesió... que segueix molestant...

Començament del camí des de la pista.

Isards amb el pollegó sup. (Pedraforca)

Pic de les costes de Cabirols.

Camí del Ref. de cortils.

Ref. de cortils.

Pujant el coll entre la punta aguda 2458m i el pic de Cabirols 2443m

L'Eva a la carena del Cadi amb el Costabona el fons.

Costabona i tapat pels nuvuls Puigmal i Canigo el fons.

Pic de Cabirols 2443m

Remontant cap el pas de cortils pel mig de la poc neu que hi ha.

Un raó més per anar a la muntanya....