dilluns, de març 03, 2008

Puigpedrós 2911m

Ahir amb el Xori, varem anar a fer el cim del Puigpedròs, de 2911m. Aquest hivern hi ha poca neu i per poder sortir amb els esquis s'ha de fer molts kilòmetres o anar empalmant clapes de neu. Ahir realment la imatge de la poca neu et feia pensar amb la poca reserva d'aigua que hi ha les muntanyes. Passarem un estiu difícil a nivell d'aigua. Estar clar que aquí l'administració s'ha de posar les piles i tenir unes infraestructures en condicions, una política clara de la nova cultura de l'aigua i controlar més els grans empresaris que els usuaris.... I Cal que començant a pensar solucions, perquè començam a córrer el risc d'enfrontar els territoris, ja hi ha una gent de Girona i Tarragona que començant alçant la veu contra transvasar aigua cap a Barcelona...

Tornem a l'excursió, a les 7:45 arribo a l'aparcament dels mossos d'esquadra de Ripoll, allà havia quedat amb el Xori. Des d'allà anem amb un cotxe fins a el refugi de Malniu. a les 9:30 sortim del cotxe, mai havíem fet aquest cim, així que sortim sense saber molt be per on es Puja. anem direcció l'estany de Malniu. Estany que esta glaçat, passem pel mig i anem pujant entre mig del bosc resseguin algunes fites i la intuïció, intentem no trepitjar la neu, tot i que en alguns trams ens enfonsem fisn els genolls.
Així que després de mirar el mapa, menjar una mica i beurà molta aigua prop del cim dels lladres. Pugem per una canal neta de neu fin a un altiplà des d'on es veu el cim del puigpedrós el final. D'aquí fins el cim pateixo més del compte, realment vaig rebentat... molta calor i un estat de forma justet per seguir el Xori.
El final arribem el cim 3h després de sortir del refugi. Ens Mengem uns croissants que havia comprat el Xori a Ripoll, fem les fotos i cap el cotxe per la ruta normal.
Dades: 4:30h i prop 800m de desnivell.

Vistes poc abans d'arribar el llac de Malniu.

Llac Glaçat.

Llac glaçat i el camí per travessar-lo...

Llac des d'altre banda.
Llac de Malniu.

Pujada el coll.

Zona sense neu i canal per pujar el fons.

Rampa final....

Apunt de fer Cim.

Cim.

Panoramica des del cim, es pot contempla de drtea a esquerra: Cadi, Roques altes del Moixero, Tosa, Coll de toses, Puigmal, Canigo, Carlit, aixo fins la creu.
Restes animals...
Estany sec i refugi de Malniu des de la ruta normal.

Sequera

1. hola, yo os leo os leo y resulta que no tenía link directo desde mi blog aquí, asique os abro uno a este blog (que es el que trato de leer, debí haberme comprado uno de esos libros de la feria que estuvimos) y al resto que tienes, eva, ya accedo desde este este si eso

2. Desprès de molt de temps publicant articles a bloc.cat he decidit canviar a blogspot.com per poder seguir publicant articles sense problemes tècnics.

Espero que sigui uns canvi positiu.

Hem pots trobar a http://cromlec.blogspot.com/

3. Esteve, ni boicoteándote evitamos que llegues a la cima. Las fotos son una pasada.

4. Ep, pero costo... puede ser por dormir poco! jeje ep, es broma nos vemos y ja sabéis donde estamos!