dimarts, de gener 22, 2008

He anat al gimnàs

Aquest cap de setmana vam estar esquiant a La Masella. El cert és que la temperatura no acompanya: no neva amb prou intensitat, i la neu que pel camí hi ha la calor ja la fondràaaa, la calor ja la fondrà. L'esquí de muntanya està fumut si no és a força quilòmetres, i per això ens vam decidir per l'esquí de pistes.

A les 9 i poc érem al pàrquing i a les 10 teníem els esquís als peus, i avall, mai millor dit. Com que anàvem sols l'Esteve i jo, així en plan ganes, vam començar forts, i com que no hi havia gaire cues, doncs no ens aturàvem massa, per no dir gens. Tot això ho explico perquè no soni més greu del compte dir que abans de la una ja ens feien figa les cames. Vam decidir baixar el ritme una mica, cosa que ens va permetre aguantar fins les dues, però no més. I a mi encara em xerriquen els genolls, esgarrifa't.

Total, que l'Esteve es va tornar a armar de paciència i m'ha preparat l'enèssim pla d'entrenaments (jo crec que me'n podria fer una col·lecció, dels plans d'entrenament que l'Esteve m'ha preparat), que inclou un dia (ell diu dos, ho estem negociant) al gimnàs, per fer màquines i treball sobretot de cames per reforçar els genolls.

Sabeu les gàbies dels hàmsters que tenen una roda que gira, i ells allà vinga a córrer? Doncs jo faig més o menys el mateix, però escolto música mentrestant.

La primera sessió del meu pla d'entrenaments es va realitzar ahir i incloïa:
- 27,5 minuts de bicicleta
- 30 exercicis amb cada cama en una màquina
- 30 exercicis amb cada cama en una altra màquina
- 30 exercicis amb les dues cames en una altra màquina
- 5 minuts de córrer a la cinta amb programa suau.

Inexplicablement, avui em fa mal una mà, però això són figues d'un altre paner.

Sense comptar les màquines, que són totalment mecàniques, la bici estàtica i la cinta (que són de lo més electròniques i modernes) em van dir (que dic jo que s'ho van treure de la patilla, o de qualsevol altre element del seu software) que havia consumit unes 450 calories. Posa-li 500 comptant els reduidíssims pesos que vaig aixecar a les màquines analògiques.

El Google m'informa que 500 calories corresponen a 2.092 joules, que així amb un càlcul tonto:
Energia = massa*calor específic*increment de temperatura=
= 50g * 4.184J/g * 10 K=
= 2092J
és l'energia que permet escalfar 50g d'aigua 10 graus, o l'energia que cal per fer funcionar una bombeta de baix consum (10W) durant poc més de tres minuts (concretament 209 segons). Comptant que em vaig estar una hora per produir-la, no és massa energia, no.

Per tant, em penso que hauré de descartar aquella idea que tenia jo de fer un gimnàs amb dinamos a través de les quals poder aprofitar l'energia (renovable, renovablíssima!!) que generen els usuaris.

4 comentaris:

  1. Jo si muntes un gimnàs així m'hi apunto!!

    Podries emmagatzemar l'energia i fer-la servir quan t'interessés no??

    Seria geial! Poc pràctic potser, i poc eficient, però molt interessant!

    Petons!!

    ResponElimina
  2. jajaja

    acabo de recordar el debat generat en plena carretera de camí al Tuc 2.0.

    malaguanyada proposta...com a idea era genial!!!!!


    una abraçada...a veure si ens veiem aviat!

    (sé que és temps de muntanya, però el 24 de Febrer hi ha Calçotada Popular a les Corts...a veure si us animeu!!)

    ResponElimina
  3. Acabo de pensar que vaig ser ben tonta de fer aquest càlcul (sort que vaig posar que era un càlcul tonto!) sobre l'aigua, perquè precisament la definició de caloria (si no m'erro) és l'energia que cal per escalfar un gram d'aigua un grau. Per tant, 50*10=500. I jo vaig buscar la conversió a Joules, la capacitat calorífica de l'aigua, etc.

    D'aquí, estirant del fil, en surt una reflexió sobre com ens hem acostumat a buscar el que ens cal per fora (i per fora vull dir el Google), quan moltes vegades només pensant una mica resulta que ho teníem a dins, i que a pensar ens hi anem desentrenant. Algú (Ottinger?) parlava un dia de la paradoxa entre informació abundant i coneixement escàs. Vet aquí.

    ResponElimina
  4. m'ha encantat el post.

    és divertidíssim.

    només em falta el pla d'entrenament de l'esteve per ocupar-se de la teva ma.

    ResponElimina