dissabte, de novembre 17, 2007

Ara és moment de les pastanagues i d'adobar l'hort

Avui després d'un matí per Montserrat he adobat l'hort per plantar enciams la setmana vinent si el fred no comença a fer de les seves. Almenys ja tinc la terra adobada per després del fred tornar a plantar. Hem adobat amb adob orgànic, espero haver adobat amb la quantitat correcta...
Ara amb el fred poca cosa he trobat per plantar, però almenys les pastanagues i l'enciam aguanten si no gela. Així podré collir durant aquests mesos.
Ara per ara les pastanagues plantades el passat 6/10 esta força boniques, i espero que amb uns deu dies més les podré collir. Tot i que nomes han sortit a un dels dos testos que vaig sembrar.

Aquí deixo algunes fotos dels caps de les pastanagues!

Pastanagues el passat dia 11/11/07

La vigilant de l'hort, sort que no tenim cap conill.

Cap d'una pastanaga 11/11/07

Les pastanagues avui 17/11/07

Testos esperant els enciams.

5 comentaris:

  1. Bones!

    Jo també tinc l'hortet en hores baixes, hi queden 4 pebrots esperant de ser collits i hi estan creixent 2 enciams, 1 escarola, una col i una coliflor... com que fa fred no és que creixin gaire i de fet quan fagi la collita del que hi ha ho deixaré amb humus perquè recuperi una mica els nutrients...

    A part de les pastanagues, cols vàries, enciams i escaroles una altra especie que es pot plantar son els raves... ja diràs que feu al final.

    Ens veiem,

    ResponElimina
  2. ep! Uri gràcies pels consells. jo ara nomes plantaré pastanagues i enciams, ja que les cols, escalores i els raves no em tira gaire... jejeje Ara tinc unes maduixeres i per l'any vinent m'agradaria poder plantar patates i albergínies...
    el que m'has d'explicar això de deixar-ho amb l'humus... perdona la meva ignorància...

    ResponElimina
  3. mola molt aquest hortet que teniu!

    jo tinc una menta jajajajaj però la meva família l'ampute per fer-se tes.

    M'hauré de comprar un mixo?

    ResponElimina
  4. De maduixeres si t'en falten en trobaràs uns rams a molt bon preu a la fira de la candelera que fan a Molins (a febrer) però jo en tinc des de fa un munt i no ha calgut tornar-ne a plantar de noves.

    Albergínies fa bona pinta però lo de les patates t'he de dir que em sembla que millor provis una altra cosa doncs, les patates necessiten molta terra i els hortsurbans acostumen a tenir-ne poca. Una altra cosa que pots provar la primavera que ve son els pebrots (si et molen) Jo n'he fet dos collites aquest any i la veritat és que fa gràcia...

    Humus és, si fa o no fa, el mateix que el compost, que crec que feu servir vosaltres...

    ResponElimina
  5. Uri gràcies pels consells, si que plantaré pebrots! Amb el tema de les patates tens raó però m'agradaria provar, més per veure com creix, per curiositat.
    Avui plantaré els enciams...

    ResponElimina