diumenge, de juliol 09, 2006

Besiberri sud 3024m Comaloforno 3029m

Dissabte he pujat a veurà l’Eva el campament de pioners del A.E. Pi de les corts, la vaig segrestar per un dia per anar a fer una excursioneta...

Des de fa molt temps, (28/08/1995) tenia un espina clavada, el cim del Besiberri Sud, aquell dia vaig anar a fer la cresta dels Besiberris amb el Cèsar, Rubens i la Sara, però degut a un mal entès (poc assegura el 100% que no varem fer cim) d’un home que ens acompanyava que ens va assegurar dalt d’últim cim que érem el Besiberri sud.

Així que dissabte de bon mati cap a les 7:00 sortíem de la presa de Cavallers a 1790m agafàvem el camí del pas de l’os i començàvem a pujar per un camí que guanya molt desnivell ràpidament, fins a les agulles de Comalestorres. D’aquí ja el camí començar a pedres i cal estar molt atent i seguim les fites fins el coll del pas de l’os 2489m. Un cop el pas de l’os seguim les fites per la cara nord del coll, el camí poc a poc es converteix amb un pedragal de rocs cada cop més grans, passem per la dreta de l’Estany gelat de Comaloforno 2696m i aquí encara es fa més difícil seguir el camí, així que seguim les fites i d’intuïció. Per equivocació (deu ser la zona) ataquem primer el Besiberri sud, pugem directament a la cresta que separa el Besiberri del Comaloforno per la canal de l’esquerra del mateix cim i un cop a la cresta pugem per una xemeneia fàcil (II). Despres de 5h fem cim! 10 anys desprès de l’equivocació... el cim trobem força gent. Tornem a baixar per la xemeneia i un cop el coll de la canal, intento engrescar a l’Eva per seguir per la cresta fins el Comalodorno... decidim seguir per la cresta, fàcil menys un pas de III d’uns 6 metres i la trepada final del Comaloforno. una grimpada bonica ens deixa directament el cim. Vistes impressionants de tots dos cims i del Aneto, Punta Alta, Besiberri nord... però es comença a tapar i cap a baix!

Baixem directament des del Comaloforno resseguint el camí de pujada... es fa molt i molt passat per la pedres i la falta de camí... Desprès de 10:30h de caminar ja som el cotxe... destrossats, molt destrossats!! Però molt contents i amb dos tresmils més.

L'Eva el cim del Comaloforno 3029m

En primer pla cim de Comaloforno i tota la cresta fins el Bessiberi Nord.

(fotos amb el mobil)

1. ooooooh!
    jo vaig pujar-lo (el Sud) dormint a Gémena i la veritat és que també em va agradar molt. El paisatge per aquella vall és espectacular i un cop dalt, com diu l'Esteve, la vista és molt bonica.
    Sembla que aquest cim té el seu què doncs abans de fer-lo per Gèmena l'havia intentat en dues ocasions desde el túnel de Vielha i per mal temps m'havia tocat recular…
    alguna proposta per fer el pròxim dissabte i diumenge? (sortint el dissabte eh?)

2. Bones, Oriol, com no ser quins cims has fet o llocs coneguts... et faig un proposta per que en vingueu a fer de públic i també gaudiu d’un zona força desconeguda, no es el Pirineus però esta molt be...
    Propostes per aquest cap de setmana.... doncs podeu anar a fer la Gallina pelada i així el diumenge m’animeu quan passi pel cim o pel refugi en el transcurs de la marató de Berga!!!
    Hi ha moltes possibilitats, una de molt maca es fer cim fent un recorregut circular i fent nit el refugi de la gallina pelada. Però en comptes d’anar pel seu vessant nord (clàssic) es pot fer el circuit pel seu vessat sud, molt maco i solitari, amb trams del camí dels bons homes...