dilluns, de juny 12, 2006

Cap el No!

Avui comença el compte enrera de l’ultima setmana abans de la votació per l’Estatut. A la meva feina hem decidit fer una enquesta d’intenció de Vot.
La fitxa de l’enquesta és:
11 persones amb dret a vot, composa el cens de l’empresa. 2 dones i 9 homes d’edats entre 26 a 55 anys. Tots de la Província de BCN, repartits en diverses comarques(2 de Baix Llobregat, 4 de Barcelonès, 5 entre el valls occidental i oriental).
La intenció de vot és:

8 aniran a Votar i 3 s’abstindran. La participació serà de 72% i una abstenció del 28%. Dels 8 que aniran a votar 5 ho faran pel SI i 3 pel NO. Això fa en percentatges ens porta a un 62% pel Si i un 38% pel No.

A mi m’ha sorprès força aquest resultat ja que creia que encara hi hauria menys vots en contra. Por no dir només el meu. El que si crec que no correspon amb la realitat és la participació. No crec que en el referèndum sigui superior el 60%.
I fora de tot anàlisis, jo confio que el No poguí superar el 40% i no descarto un resultada molt ajustat que benefici el NO.
Ara només cal esperar el proper diumenge, anar a votar i espera els resultats.

1 comentari:

  1. Una petita pregunta..... Acabes el post dient que diumenge anem a votar. En un referèndum es vota?

    Votar suposo que deu venir de la frase: "donar un vot de confiança" i ara improvitzo i dic que votar vol dir donar la confiança a algú. Però en el referendum no donarem la confiança a ningú (a cap partit) sinó que donarem la nostra opinió sobre un text, direm si estem d'acord o no. Podem fer servir la paraula votar? Quina seria la més adient?

    Moltes gràcies per endavant a qui m'aclareixi aquest dubte !!

    P.D.: m'ha agradat aquesta mini-enquesta que has fet... Eva, per quan una per Castefa? ;-)

    ResponElimina