divendres, d’abril 07, 2006

Tinc un girasol

Per completar la nostra integració a l'escola (Escola Superior d'Agricultura de Barcelona), els físics hem adoptat un girasol. Sí, sí, de fet la paternitat és del Tito i meva, la Clara li fa de cangur, i de tant en tant demanem l'opinió d'algun alumne per saber com està de salut. Avui per avui està sa i verd. Encara no té flor, però quan en tingui posaré una foto. Cada dia li creixen una miqueta les fulles de dalt, suposo que quan torni de vacances el trobaré molt crescut!!

Clara: instruccions per a la setmana de cangur.
1- cal regar-lo amb aigua abundant (200-250ml va bé) cada dos dies. No passa res si queda aigua al fons del plat. El podries regar dilluns, dimecres i divendres.
2- cal anar-lo girant. Clar, al ser un girasol, es va tombant cap a la llum, i com que està vora la finestra, sempre es tomba cap al mateix costat. Cal anar-li girant el test perquè creixi dret.
Una cosa molt curiosa és que les fulles li creixen ben rectes i planes, i quan té set (?) se li queden com caigudes, com si haguessin perdut rigidesa. Ara, el regues i de seguida torna a estar content i eixerit.

Preguntes a biòlegs, agrònoms o posseïdors de girasols: Quan tindrà flor? Quant viu un girasol?

Cuida-me'l molt!!!
Bones vacances a tothom.

3 comentaris:

  1. Mmmmm... i qui em farà de cangur a mi per recordar-me que és dilluns, dimecres o divendres? Si mai sé a quin dia estic!
    No pateixis, però, que el Dani m'ha donat permís per escrit per accedir al teu despatx, no fos cas que el vigilant dubtés de la veracitat de la història del girasol.
    Bons campaments!!

    PD: després de Setmana Santa desapareixo uns dies... faràs de cangur del Tito? No fa falta regar-lo, només venir-lo a veure de tant en tant per assegurar-te que no està parlant amb el seu amic imaginari...

    ResponElimina
  2. A veure si em confondré quan torni i regaré el Tito i m'enduré el girasol a dinar...

    ResponElimina
  3. Vaja adopió! Té un advantatge, no cal treure'l a pixar al carrer, i a més es velluga... gira cap al sol, remena les fulles, creix... XUPI !!!
    Com que no tinc el teu mail, un record des de Grenoble, estic al ESRF (hi has de venir un dia... es impresionant. Per be que, de fet, és com una gran bombeta, que fa molta llum.

    A cuidar-se!

    ResponElimina